Wednesday, June 22, 2011

Summer Sunset Eyes + Beautylish

Jag har nyligen upptäckt en relativt ny och väldigt proffsig skönhetssida som heter Beautylish. Det var genom beauty gurun xsparkage som jag hörde talas om den, och jag kan utan överdrift säga att den blivit mitt nya beroende! På Beautylish kan alla som vill dela med sig av sina smink- och skönhetstips, bloggar och filmer, eller bara inspiereras av andra. Min profil hittar du här.

Okej, så det var lite bakgrund till nästa sak jag tänkte berätta. Beautylish har just nu en sommartävling i samarbete med xsparkage, och sminkningen du ser på bilderna nedan är mitt bidrag till tävlingen. Man skulle helt enkelt posta en bild där man bär sin "favorite summer beauty trend", så jag slängde ihop en solnedgångsinspirerad look och passade på att göra en tutorial av det hela ;)

Translation: I recently discovered a relatively new and very professional beauty website called Beautylish. I heard about it in one of xsparkage's videos, and I can honestly say that it's become my new addiction! On Beautylish, everyone can share their makeup- and beauty tips and tricks, blogs and videos, or just be inspired by others. You'll find my profile here.

Okay, so that was a little bit of background information about the next thing I'm going to tell you. Beautylish and xsparkage have a summer beauty contest right now, and the makeup you see in the pictures below is my entry for the contest. Basically, you had to post a picture of you wearing your favorite summer beauty trend, so I created a sunset inspired look and also filmed a tutorial on it ;)



De flesta av ögonskuggorna jag använt visar jag i den här filmen: East End Cosmetics Haul!

I show most of the eyeshadows I've used in this video: East End Cosmetics Haul!

No comments:

Post a Comment