Wednesday, June 15, 2011

Nyx Chrome Eye Shadows

Igår fick jag hem två paket med smink som jag beställt från en webshop som heter East End Cosmetics. Jag kommer att skriva om alla produkterna tids nog, men idag börjar jag med de sju lösa ögonskuggorna från NYX. Jag har hört så mycket positivt om NYX att jag helt enkelt inte kunde låta bli att själv testa några av deras produkter, och eftersom det är knepigt att få tag på NYX-grejer här i Sverige köpte jag dem online. East End Cosmetics skickar från England, men frakten är så billig (£2.70) att det blir billigare att beställa därifrån än från svenska webbutiker som Nelly (som också säljer NYX). Dessutom fick jag själva ögonskuggorna för ett mycket rabatterat pris, £2.99 styck, vilket jag tycker är väldigt billigt med tanke på att motsvarande produkt kostar närmare hundra kronor hos Nelly. 

På bilden nedan ser ni ögonskuggorna jag köpte, samt deras namn. Ännu längre ner ser ni två bilder på mig där jag använt Fuschia i ögonlocksvecket, och lite lite Ocean blue på ögonlocket. Jag har inte hunnit testa alla skuggor ännu, men de här två är jag helnöjd med! De är riktigt finmalda och välpigmenterade, och lätta att blanda så att man slipper skarpa kanter mellan färgerna. Vad tycker ni om ögonsminkningen?

Translation: I got two parcels yesterday, containing makeup that I ordered from East End Cosmetics. I'll write about all the products once I've tried them, but today I'm gonna focus on the seven loose eye shadows by NYX. I've heard so many good things about NYX that I just had to try some of their products, and since it's rather difficult to get hold of NYX products here in Sweden I bought them online. East End Cosmetics send their parcels from England, but the shipping is so cheap (£2.70) that it's cheaper to order from them than from Swedish web shops such as Nelly (who also sells NYX). In addition to that, I got the eye shadows for a very good price, £2.99 each, which I think is absolutely brilliant!

In the picture below you'll see the eye shadows that I bought, plus their names. Further down you'll find two pictures of me wearing Fuschia in my crease and a little bit of Ocean blue on my lid. I haven't had the time to try them all yet, but I couldn't be more happy with these two! They are finely milled, very pigmented and easy to blend. Do you like my eye makeup?



No comments:

Post a Comment