Thursday, August 4, 2011

My first three Sleek products

Jag har hört så mycket positivt om Sleek-smink på youtube att jag helt enkelt inte kunde låta bli att själv köpa några utav deras produkter.

Det första jag köpte från dem var deras ögonskuggepalett i färgen Oh So Special, och den är helt briljant! Jag älskar varenda färg i paletten, och alla skuggorna är välpigmenterade och lätta att arbeta med. Sleek-skuggornas konsistens liknar inte några andra skuggor jag testat. Jag skulle beskriva dem som väldigt pudriga i konsistensen, men på ett bra sätt. Ni som testat Sleek-skuggor vet säkert vad jag menar ;)

Translation: After hearing so many youtubers rave about Sleek makeup, I just had to get some of their products and try them out for myself. 

The first thing I got was their eye shadow palette in "Oh So Special", which I am now in love with! I love every single colour in that palette - they're all very pigmented and easy to blend. The texture of Sleek eyeshadows is nothing like the texture of MAC or Urban Decay shadows, for example. Thinking about it, I don't think I've ever tried an eyeshadow with a texture similar to the ones by Sleek. They are not chalky, but they do feel very powdery... that's probably the only way I can explain it. If you've tried them, you'll know what I mean ;)



De två andra Sleek-produkterna jag köpte har jag inte hunnit testa än (jag fick hem den ena i förrgår och den andra igår), men idah tror jag det är dags! På bilderna nedan ser ni vilka grejer jag pratar om - jag köpte deras Face Contour Kit i färgen Light (vad annars?) och deras rouge i färgen Rose Gold. Jag har hört mycket bra saker om contour-kitet, och rouget valde jag eftersom gossmakeupartist anser att Rose Gold är en perfekt "dupe" för (= substitut för) Nars Orgasm-rouge. Jag har nämligen velat testa Nars Orgasm i flera år, men är helt enkelt inte villig att lägga så mycket pengar på ett enda rouge...

The next two things I got from Sleek were their Face Contour Kit in "Light" (what else?), and their blush in "Rose Gold". I've heard a lot of good things about the contour kit, and I bought that particular blush since gossmakeupartist says it's a perfect dupe for the Nars Orgasm blush (which I've wanted to try for ages but can't/won't spend that much money on).


Face Contour Kit in Light

Blush in Rose Gold

No comments:

Post a Comment